26.9.2024

Z dodavatelů energií nejvíce inzeruje MND, ve znalosti ho ale stále válcují ČEZ i E.ON

V pořadí druhý report společností NADA Research a Nielsen, ve kterém se spojují NÁRODNÍ DATA o znalosti značek mezi spotřebiteli a data o inzertních výkonech, se zaměřil na dodavatele elektřiny, plynu a tepla. Kteří jsou největšími inzerenty kategorie? A odrážejí se jejich velké investice do reklamy také v míře znalosti jejich značek u veřejnosti? Dočtete se dále.

Z propojení ceníkových cen* reklamního prostoru TOP značek v roce 2023 a dat o TOP značkách v oblasti znalosti na konci roku 2022 a na konci roku 2023 vyplývá, že ti absolutně největší inzerenti nejsou nutně těmi, které se spotřebitelům vybaví jako první. Největším inzerentem kategorie Elektřina, plyn, teplo a klimatický vzduch byla v loňském roce společnost MND, jejíž hrubé investice do reklamy přesáhly 254 milionů korun. V žebříčku znalosti v oblasti elektřiny však stejnou společnost vidíme na konci roku 2022 až na pátém místě (s mírou znalosti v populaci 73,8 %), o rok později si polepšila pouze o jednu příčku (a necelé jedno procento – na 74,5 %). V oblasti znalosti dodavatelů plynu dokonce nezměnila pozici a zůstala v obou vlnách dotazování pátá.

CENTROPOL vykazuje podobný trend: přestože je druhým nejsilnějším inzerentem elektřiny, plynu a tepla, tak v TOP žebříčku znalosti se objevuje pouze mezi dodavateli elektřiny v prosinci 2023, a to na pátém místě. Jako dodavatel plynu nefiguruje ani v první pětce.

„Suverénně nejsilnější trojkou ve znalosti jak v oblasti elektřiny, tak plynu, jsou giganti ČEZ, E.ON a Innogy, kteří si meziročně udrželi své pozice,“ dodává Martin Chalupník. Zároveň jim v loňském roce patří třetí až páté místo žebříčku největších inzerentů elektřiny, plynu a tepla, i když už s poněkud jiným pořadím, jak je patrné z tabulky výše.

Zajímavým hráčem je také Pražská plynárenská, kterou vidíme na čtvrtém místě žebříčku znalosti dodavatelů plynu v obou vlnách dotazování NÁRODNÍCH DAT, přičemž ale mezi TOP 5 inzerenty nefiguruje.

Starší články

13.11.2024

Jinou půjčku než hypotéku má skoro čtvrtina lidí. Mladé často zláká nabídka banky, starší pomáhají rodině

PŘEČÍST
12.11.2024

Při nákupech elektroniky již e-shopy dominují nad kamennými prodejnami

PŘEČÍST
31.10.2024

Pivní segment v Česku: Značky stabilně rostou ve znalosti, v reklamě „útočí“ Krušovice

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.