Nealkoholická piva bez příchutě zaznamenala pád celé kategorie – až na Birell

Které značky si vedou v segmentu nealkoholických piv bez příchutě nejlépe? V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti firemních značek.
V roce 2024 do reklamy nejvíce investovala značka Velkopopovický Kozel, následovaná s velkým odstupem Birellem. Z NÁRODNÍCH DAT je patrné, že právě Birell se jako jediný z předních brandů této kategorie dokázal vyhnout meziročnímu propadu ve znalosti značky nealkoholických piv bez příchutě. „S největší pravděpodobností Birell těží z tradičně vysoké znalosti a využívá i toho, že pro některé lidi v ČR jsou slovní spojení nealkoholické pivo a Birell takřka synonymem,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research.

Kromě značky Velkopopovický Kozel nebyla varianta nealkoholického piva bez příchutě pro firmy tak podstatnou v rámci výdajů do reklamní komunikace. Zdá se, že primárním reklamním „bojištěm“ jsou spíš ochucené nealko varianty, o kterých jsme informovali v tiskové zprávě ze 4. března 2025.