Vím předem, jakou značku si vyberu. U kterého zboží to platí nejvíce?
NÁRODNÍ DATA o spotřebním chování Čechů a Češek shromažďují mimo jiného i informace o nákupních zvyklostech. Díky tomu v NADA Research víme, kolik obyvatel je už před nákupem rozhodnuto, kterou značku si vyberou. Zároveň víme, kolik lidí se častěji rozhoduje mezi několika oblíbenými značkami, a kolik lidí přichází do obchodu či e-shopu bez představy o preferované značce. Zkombinujeme-li tato data s cílovými skupinami lidí, kteří často nakupují jednotlivé druhy zboží, ukáže se, v jakých tržní kategoriích hrají značky největší roli a v jakých nejmenší. Podívejte se!
U čeho nejčastěji víme značku předem?
Že vědí už před nákupem, jakou značku zboží si vyberou (v průměru za různé typy zboží), odpovědělo v poslední vlně sběru NÁRODNÍCH DAT společnosti NADA Research necelých 13 % z pěti tisíc respondentů starších 15 let. A u jakých typů zboží se tato tendence projevuje silněji? Například u kontaktních čoček, u nichž má značku vybranou předem dokonce 37 % respondentů. Následují kategorie kojenecké mléko s 35 %, dále krmivo pro psy (30 %), dětské pleny (27 %), prostředky na ruční mytí nádobí (26 %) a menstruační tampóny s podílem 25 %.
A na opačném konci spektra...
Naopak tržními kategoriemi s nejnižším podílem zákazníků, kteří jsou už před nákupem rozhodnuti pro určitou značku, jsou se 4 % čokoládové tyčinky, pralinky, zmrzliny v rodinném balení, mražené ryby, mražená zelenina, a kupodivu i oblečení.
NÁRODNÍ DATA společnosti NADA Research také poskytují informace o tom, které konkrétní značky jsou nejoblíbenější v jednotlivých tržních kategoriích a čím jsou charakterističtí jejich zákazníci – od sociodemografických údajů přes detaily o životním stylu až po sledovaná média.