Ruští sportovci na OH ano, ale za určitých podmínek, říká třetina Čechů
Ani my jsme v NADA nezůstali pozadu a zjišťovali pro vás podrobnosti ohledně hlavní události letošního léta – OH, které již započaly, tentokrát v Paříži. Zajímalo nás toho hodně. A co jsme zjistili? NÁRODNÍ DATA například ukazují, že více než pětina dotázaných ještě před olympiádou nebyla proti účasti ruských sportovců na letošních OH. Další třetina lidí je s tímto postojem v souladu, ale pouze za určitých podmínek.
Větší sledovanost než předešlé OH? Spíše ne…
Sledování výkonů světových sportovců letos plánuje více než polovina dotázaných, přestože se ne všichni z nich nějakému sportu sami věnují. Pravidelně hry plánuje sledovat 14 % lidí, 2/5 budou koukat pouze občas. To je ale přibližně stejně, jako tomu bylo u letních her v Tokiu v roce 2020, i v zimě v Pekingu v roce 2022. Nejčastěji je bude sledovat starší věková kategorie 65 let a více (63 %), a to především muži (70 %).
Jaké sporty jsou u diváků v oblibě?
Nejčastěji diváci plánují sledovat sporty, které je zajímají (68 %), záležet ale bude také na účasti českých sportovců v jednotlivých disciplínách (60 %). Na letošních OH publikum nejvíce zajímá atletika (63 %) a zhruba 2/5 dotázaných se těší na tenisové a fotbalové zápasy, jejichž popularita roste společně s věkem. Mladší obecenstvo se bude častěji zajímat o sporty jako jsou například basketbal, box či judo.
Pilsner Urquell jako druhý nejznámější partner OH.
„Přestože se pivovar stáhl a nechce být s hrami spojován, třetina dotázaných ho považuje za jednoho z partnerů,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research. Za další partnery lidé nejčastěji označovali ČEZ (46 %), Sazku (33 %) a T-Mobile (32 %), jenž jsou oproti pivovaru letošními sponzory OH.
Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) v rámci sběru NÁRODNÍCH DAT na vzorku 5 100 respondentů v únoru až dubnu roku 2024. Autorem je NADA Research.