6.8.2024

Ruští sportovci na OH ano, ale za určitých podmínek, říká třetina Čechů

Ani my jsme v NADA nezůstali pozadu a zjišťovali pro vás podrobnosti ohledně hlavní události letošního léta – OH, které již započaly, tentokrát v Paříži. Zajímalo nás toho hodně. A co jsme zjistili? NÁRODNÍ DATA například ukazují, že více než pětina dotázaných ještě před olympiádou nebyla proti účasti ruských sportovců na letošních OH. Další třetina lidí je s tímto postojem v souladu, ale pouze za určitých podmínek.

Větší sledovanost než předešlé OH? Spíše ne…

Sledování výkonů světových sportovců letos plánuje více než polovina dotázaných, přestože se ne všichni z nich nějakému sportu sami věnují. Pravidelně hry plánuje sledovat 14 % lidí, 2/5 budou koukat pouze občas. To je ale přibližně stejně, jako tomu bylo u letních her v Tokiu v roce 2020, i v zimě v Pekingu v roce 2022. Nejčastěji je bude sledovat starší věková kategorie 65 let a více (63 %), a to především muži (70 %).

Jaké sporty jsou u diváků v oblibě?

Nejčastěji diváci plánují sledovat sporty, které je zajímají (68 %), záležet ale bude také na účasti českých sportovců v jednotlivých disciplínách (60 %). Na letošních OH publikum nejvíce zajímá atletika (63 %) a zhruba 2/5 dotázaných se těší na tenisové a fotbalové zápasy, jejichž popularita roste společně s věkem. Mladší obecenstvo se bude častěji zajímat o sporty jako jsou například basketbal, box či judo.

Pilsner Urquell jako druhý nejznámější partner OH.

„Přestože se pivovar stáhl a nechce být s hrami spojován, třetina dotázaných ho považuje za jednoho z partnerů,“ dodává Martin Chalupník z NADA Research. Za další partnery lidé nejčastěji označovali ČEZ (46 %), Sazku (33 %) a T-Mobile (32 %), jenž jsou oproti pivovaru letošními sponzory OH.

Výzkum byl realizován prostřednictvím internetového sběru (CAWI) v rámci sběru NÁRODNÍCH DAT na vzorku 5 100 respondentů v únoru až dubnu roku 2024. Autorem je NADA Research.

Starší články

13.11.2024

Jinou půjčku než hypotéku má skoro čtvrtina lidí. Mladé často zláká nabídka banky, starší pomáhají rodině

PŘEČÍST
12.11.2024

Při nákupech elektroniky již e-shopy dominují nad kamennými prodejnami

PŘEČÍST
31.10.2024

Pivní segment v Česku: Značky stabilně rostou ve znalosti, v reklamě „útočí“ Krušovice

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.