16.10.2024

Prodejci obuvi: česká tradice i světoví giganti

Další tržní kategorií, na kterou jsme se v rámci reklamního trhu zaměřili, jsou prodejci obuvi. V unikátním spojení NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti firemních značek.

Za rok 2023 do reklamy nejvíce investovala firemní značka DEICHMANN a z NÁRODNÍCH DAT je patrné, že tyto výdaje zvládá přetavit ve vysokou podpořenou znalost v myslích respondentů, stabilně přes 90 %.

Podobně vysokou úroveň znalosti si drží na první příčce i značka Baťa, a to i přesto, že do reklamy v roce 2023 investovala výrazně méně než zmiňovaný DEICHMANN a se svými výdaji se nevešla ani do první pětky dle monitoringu reklamy Ad Intel.

„Lze konstatovat, že Baťa svou vysokou znalost drží i díky pozici tradiční značky výrobce/prodejce obuvi, kterou v ČR historicky je. Značky, které doplňují první pětici, tedy Adidas, Nike a Puma, pak podle všeho těží z dlouhodobě silné mezinárodní vizibility svých značek i z provázanosti s profesionálním sportem,“ doplňuje Martin Chalupník z NADA Research. I přes nižší výdaje na reklamní komunikaci v kategorii prodejců obuvi tak obsadily třetí až páté místo ve znalosti značky. Naopak CCC, eobuv.cz a W&R OBUV, tedy značky, které se umístily dle hrubých investic na třetím až pátém místě, se do žebříčku nejznámějších pěti značek nevešly.

Starší články

13.11.2024

Jinou půjčku než hypotéku má skoro čtvrtina lidí. Mladé často zláká nabídka banky, starší pomáhají rodině

PŘEČÍST
12.11.2024

Při nákupech elektroniky již e-shopy dominují nad kamennými prodejnami

PŘEČÍST
31.10.2024

Pivní segment v Česku: Značky stabilně rostou ve znalosti, v reklamě „útočí“ Krušovice

PŘEČÍST
další články

Využíváme na webu cookies k usnadnění procházení stránek, nabízení přizpůsobeného obsahu nebo reklamy a k anonymnímu analyzování návštěvnosti. Stačí kliknout na tlačítko „Souhlasím“ a udělíte nám souhlas se zpracováním cookies.
Více naleznete v dokumentu Zpracování osobních údajů.

Esenciální

Vždy zapnuto

Marketing

Personalizace

Analytika

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.