Prodejci obuvi: česká tradice i světoví giganti
Další tržní kategorií, na kterou jsme se v rámci reklamního trhu zaměřili, jsou prodejci obuvi. V unikátním spojení NADA Research a Nielsen vzniká zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti firemních značek.
Za rok 2023 do reklamy nejvíce investovala firemní značka DEICHMANN a z NÁRODNÍCH DAT je patrné, že tyto výdaje zvládá přetavit ve vysokou podpořenou znalost v myslích respondentů, stabilně přes 90 %.
Podobně vysokou úroveň znalosti si drží na první příčce i značka Baťa, a to i přesto, že do reklamy v roce 2023 investovala výrazně méně než zmiňovaný DEICHMANN a se svými výdaji se nevešla ani do první pětky dle monitoringu reklamy Ad Intel.
„Lze konstatovat, že Baťa svou vysokou znalost drží i díky pozici tradiční značky výrobce/prodejce obuvi, kterou v ČR historicky je. Značky, které doplňují první pětici, tedy Adidas, Nike a Puma, pak podle všeho těží z dlouhodobě silné mezinárodní vizibility svých značek i z provázanosti s profesionálním sportem,“ doplňuje Martin Chalupník z NADA Research. I přes nižší výdaje na reklamní komunikaci v kategorii prodejců obuvi tak obsadily třetí až páté místo ve znalosti značky. Naopak CCC, eobuv.cz a W&R OBUV, tedy značky, které se umístily dle hrubých investic na třetím až pátém místě, se do žebříčku nejznámějších pěti značek nevešly.