Pivní segment v Česku: Značky stabilně rostou ve znalosti, v reklamě „útočí“ Krušovice
Tekutý chléb, zrzek nebo český národní poklad. Právě na pivo se podíváme v dalším dílu reportu z NÁRODNÍCH DAT. V unikátním spojení dat NADA Research a Nielsen vznikla zpráva o této tržní kategorii z pohledu hrubých výdajů do reklamy v ceníkových cenách* a znalosti jednotlivých značek piva.
„Za rok 2023 do reklamy nejvíce investovala značka Krušovice, která se snaží v oblasti znalosti pivních značek v populaci dostat do první pětky. Z NÁRODNÍCH DAT je ale patrné, že zatím tyto výdaje na první pětici nestačí. Meziročně si Krušovice sice polepšily, ale stále ztrácí na pátý Radegast kolem 1 p. b. znalosti,“ vysvětluje Martin Chalupník z NADA Research.
Na druhém místě se v žebříčku reklamních výdajů umístila značka Pilsner Urquell, která pevně drží první příčku ve znalosti, kde ji následuje další plzeňská značka Gambrinus. Velkopopovický Kozel najdeme aktuálně ve znalosti na třetím místě, a to i přesto, že v první pětce dle investic do reklamy se tato značka loni neumístila. Na páté místo investic loni naopak dosáhla značka Ostravar, která na celorepublikový trh vstoupila teprve v roce 2022. Na svou pozici v silné pětce dle znalosti ale zatím ztrácí.
Všechny značky na pěti nejvyšších pozicích dle znalosti si meziročně polepšily.