Krmiva pro kočky kupují pravidelně téměř 2 miliony Čechů, ukazují NÁRODNÍ DATA
Jeden z prvních reportů společnosti NADA Research, založený na 20 000 respondentech Českého národního panelu, se zabýval nákupním chováním v tržní kategorii krmiva pro kočky. Ukázal, že toto zboží kupuje alespoň jednou za 3 měsíce čtvrtina české populace starší 15 let, převažují ženy.
Report NADA Extract popisuje na 48 stranách zákazníky dané kategorie počínaje tím, kolik jim je let a jaké mají vzdělání. Mezi nejdůležitější patří poznatky o tom, která média jak často tito zákazníci sledují, tedy kde je lze nejlépe oslovit reklamou nebo PR články apod. Za pozornost například stojí, že mezi kupujícími krmiv pro kočky sleduje lineární televizní vysílání dvojnásobek těch, kteří čtou časopisy. Nebo že 27 % kupujících je starších 55 let, k jejichž oslovení je tedy třeba zvolit i jiná než sociální média, jimž holdují především zákazníci mladší 40 let.
Základní ze čtyř služeb NADA se zabývá i tím, podle čeho se lidé v dané tržní kategorii rozhodují o nákupu, tzn. jakou roli pro ně hraje značka, atraktivita obalu nebo jiné aspekty výrobku. Součástí reportu Extract je i přehled nejznámějších a nejnakupovanějších značek v dané kategorii. U krmiv pro kočky se ukázalo, že existují značné rozdíly v poměrech mezi muži a ženami, které kupují jednotlivé značky, zatímco věkovou strukturou zákazníků se značky tolik neliší. Vyšší inklinace jednoho pohlaví k určité značce může být způsobena například grafickým motivem na obalu výrobku, což NÁRODNÍ DATA umožňují odhalit.
Podrobnější segmentace zákazníků je obsažena v reportu NADA Extended, který mj. přesně identifikuje zákazníky s největším potenciálem nákupu v dané tržní kategorii. Třetí služba NADA Experienced umožňuje dlouhodobý on-line přístup k datům všech tržních kategorií a sledovaných značek, takže je ideální především pro reklamní a mediální agentury a větší zadavatele s vlastním výzkumným oddělením. A konečně čtvrtá služba NADA Exclusive kombinuje dvě nižší úrovně s doplňkovým výzkumem nebo s hlubší datovou analýzou podle požadavků konkrétního zákazníka.
U krmiva pro kočky přinesla NÁRODNÍ DATA např. zjištění, že zákazníci v této kategorii používají oproti ostatním Čechům častěji cenové srovnávače, stahují si častěji slevové kupony a vouchery anebo píšou na internetu recenze kupovaného zboží. Také jim víc vadí reklamy, a proto jsou ochotnější připlatit si za prémiový internetový obsah bez reklam.
O autorovi:
NÁRODNÍ DATA společnosti NADA Research detailně popisují spotřební a mediální chování a životní postoje obyvatel ČR. Jsou založena na kontinuálním marketingovém výzkumu mezi 20 tisíci respondentů Českého národního panelu, sledují trendy od jara 2021. Obsahují mj. komplexní informace o vztahu zákazníků k 5 tisícům značek ve 170 kategoriích produktů a služeb. Reporty a analýzy NADA poskytují firmám všech velikostí nejlepší dostupná data pro strategická rozhodnutí. Zakladateli společnosti jsou tři dlouholetí ředitelé renomovaných výzkumných agentur Jan Tuček, Ondřej Veis a Tomáš Hynčica.
Kontakt:
Martin Petrášek
Relationship Manager, NADA Research
Tel.: 736 607 044
E-mail: martin.petrasek@nada.cz