Čeští konzumenti piva mají rádi malé pivovary, ale stejně u nich vede Plzeň, ukazují NÁRODNÍ DATA
Přinášíme informace o tekutém chlebu a českém národním pokladu! Náš nejnovější report NADA Extract z NÁRODNÍCH DAT jsme věnovali pivu – a přinese Vám spoustu užitečných informací jak o čepovaném, tak i lahvovém a plechovkovém pivu.
Co v něm zjistíte?
Například že na čepované pivo zajde alespoň jednou měsíčně 56 % Čechů. To znamená více než 4 miliony potenciálních zákazníků! A co jsou zač? Jde převážně o muže ve věku 35–54 let, a ptáte-li se, jak na ně, tak vězte, že je stále můžete efektivně zasáhnout třeba na Facebooku. Naopak generace Z, přesněji dospělí pod 25 let točenému pivu tolik neholdují. Ale pokud Vás i tak zajímá, kde na ně cílit, doporučujeme spíše YouTube nebo Instagram.
Situace u lahvového a plechovkového piva je z hlediska frekvence nákupu také zajímavá. Alespoň jednou měsíčně ho nakupuje přibližně polovina populace. Stejně jako u točeného piva jsou nejvíce zastoupení muži ve věku 35 až 54 let.
Základní marketingové pravidlo platí i zde: Značka hraje roli!
Svou oblíbenou značku piva mají zhruba čtyři z pěti respondentů. Pouze pro necelou desetinu z nich favoritem není světlé pivo.
Podle NÁRODNÍCH DAT také platí, že vysoká znalost značky piva se projevuje v její vysoké konzumaci. U točených piv to platí alespoň pro čtyři nejsilnější – v Česku už dlouho zavedené – značky: Pilsner Urquell, Velkopopovický Kozel, Gambrinus a Radegast.
Do pětice nejkonzumovanějších čepovaných piv se navíc probojovala také piva z malých pivovarů! I malé značky se proto vyplatí nepodceňovat, protože svou nadšeneckou základnu u nás rozhodně mají.
Skokani roku
Skokanem roku 2023 ve znalosti točených piv je Ostravar, který svými prvními TV kampaněmi úspěšně podpořil značku. Naopak pokles nastal u Klášteru.
U lahvových a plechovkových piv si zase v nákupu nejvíce polepšilo Starobrno, které pravidelně nakupuje každý čtvrtý Čech.
Co naše data také potvrdila, je, že respondenti z řad konzumentů piva se vyznačují i láskou k typické české kuchyni. Nemůžeme se divit, ta jde s pivem prostě skvěle dohromady!